Supergott!

Igår kväll lagade jag med inspiration av tidningen allt om mat, en lätt och super supergod kvällsrätt
som dessutom är nyttig.

Chilistekt lax med het yoghurt i tortillabröd

Jag använde:
Laxfilé
lime
chili
vitlöksklyftor
salt
turkisk yoghurt
tortillabröd
blandsallad
paprika
avokado
körsbärstomater
rödlök

Först delade jag laxen i små bitar, sen blandade jag limesaft, chili och en vitlöksklyfta och penslade laxen med det. In i ugnen på bakplåtspapper 12 min, 175 grader.
Sen blandade jag yoghurt, limeskal, lite limesaft, 1 ganska stor vitlöksklyfta och 1 tesked salt. Detta fick stå i kylen fram till servering.
Jag tog de grönsaker jag hade hemma, hackade och la upp på ett fint fat.
Sen var det bara att värma tortillabröden och servera! Det ni, på en tisdagskväll framför TV:n  :)


Kommentarer
Postat av: jessica [ myckelite om litemycke ]

mums :D

2011-01-05 @ 14:08:34
URL: http://myckelite.blogg.se/
Postat av: Mamma Mia

Verkar jättegott måste prova nån gång, Kram mamma Mia

2011-01-06 @ 21:57:45
Postat av: Carola

Mmmmmmmmmmmmm supergott ju! Mums!

2011-01-07 @ 17:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0