tentadags!

Nu var det dags för tenta igen och här sitter jag i soffan och försöker komma på om jag behöver inre eller yttre motivation för att kunna ta tag i pluggandet. Svaret blir förmodligen inre motviation eftersom jag vill göra det för mig själv. Går det inte bra får jag väl skylla på yttre kontrollokus eller attributioner som gjorde att det inte gick så bra som jag hade önskat. Attityden jag har när det gäller tentor är ju inte den bästa eftersom det är en väldigt stressande situation då denna långvariga stress inför ger mig höga halter av kortisol. Kognitionen är inte den bästa eftersom det finns så många teorier att ta hänsyn till och då låser sig hjärnan. Dock är förmågan att hantera copingen bra och mina traits är de samma som inför varje tenta, mina self-perceptions i denna situation gör att det kommer gå toppen, Hejja mig!




Kommentarer
Postat av: jessica

hahah bra skrivit haha :D känner detsamma!

2010-11-25 @ 15:51:57
URL: http://myckelite.blogg.se/
Postat av: Mamma Mia

Hi hi bra inlägg - är det mån tro om stress ni hat tenta? Kram och lycka till. Mamma Mia

2010-11-25 @ 18:24:59
Postat av: Mimmi

Nix, idrottspsykologi. Och hjärnan är nu helt fullproppad med uttryck och förståelse kring hjärnans funktioner och teorier kring beteenden

2010-11-25 @ 18:50:50
Postat av: Robin

Que? Nej, ska inte ens försöka förstå. Var snart ett år sedan jag hade en tenta så jag ska inte ens försöka låtsas som att jag kommer ihåg hur det känns inför. Hoppas det gick bra i varje fall.

2010-11-30 @ 20:15:26
URL: http://Sirbananafiend.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0