En skyttehelg i Eskilstuna

Nu har jag kommit hem igen efter en helg full av skytte.
Fem timmar lite drygt tog det att åka upp till Eskilstuna. Ett härligt gäng bestående av Ida, pappa och mig. Mysigt hotell mitt i stan hade vi och att starta en skyttedag med hotellfrukost är ju en bra början på en tävlingsdag. Jag hade bra känsla redan från start men tyvärr tappade jag lite för många poäng i sutet så ett kanonresultat byttes mot ett helt okej resultat på 391p av 400. Det resulterade i en andraplats i finalen. Tyvärr stämde inte allt där så jag slutade med bronspengen runt halsen bara 0,5p från silver.
Ida hade en dålig dag så för henne gick det inte riktigt lika bra men vi hade väldigt roligt ändå och som en liten tjej sa till mig på träningen i osdags "det viktigaste är inte att vinna det är att man har roligt!"

Idag ska jag slappa hela dagen och visserligen jobba lite med skolarbetet men det blir från soffan :)

Kommentarer
Postat av: Agneta o Eyvind

Grattis till en bronspeng!

Du har ju stora krav på dig själv, men vi tycker du var bra ändå! ( I lumpen sköt jag så dåligt, så rustmästaren tyckte att man inte skulle ödsla ammunition på mig, så jag slapp skjuta och tränade skidor i stället, som jag blev regementsmästare i i stället)

2010-03-15 @ 18:24:01
Postat av: Jenny

Grattisgrattis! Riktigt roligt för dig! :)

2010-03-15 @ 20:57:02
Postat av: Mamma Mia

Bronspeng är inte bara i en så stor tävling. Det är jättebra!!! Grattis till kaffebryggaren - hur många har ni nu?

Mamma Mia

2010-03-16 @ 19:40:37
Postat av: Mimmi

Haha vi har en som vi lånat av Rinkaby, sen har Fredrik en vanlig hos er och så har vi en espressomaskin nu så en av varje :)

2010-03-16 @ 22:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0