den du...

Jul och nyår gjorde mig pigg och glad
men nu längtar jag efter solen och jumma bad
att dricka en pina colada
och i sanddynorna få vada
men pengar krävs i detta fall
där drömmen försvann med en jäkla knall
därför får jag istället in i badrummet gå
och tända en lampa eller två
sen tappa upp ett bad
först då kan jag känna mig riktigt glad
men ibland så räcker inte de
då får det bli soffan under en filt med te
tända ljus och fredriks famn
då är jag och max i hamn
framför oss granen med glitter på
nu ska den snart utåt få gå
och vi siktar på varmare väder
så vi slipper gå runt i tjocka kläder
imorgon ska nog jag till stallet åka
för nu är jag trött på att sitta här hemma å tråka
och tänk vad man blir  lat
av all julens goda mat
hoppas jag nu dig ett leende gav
men att du ej från stolen trillade av
nu ska du slippa mina dåliga rim
och kanske läsa en bok av bröderna grimm
för nu ska jag mot sängen gå
och drömma sött om himlen blå...

Kommentarer
Postat av: Mamma Mia och Carolin

Oj va bra den va den dikten och predcis som såna ska vara. Lite skämt, lite allvar och sen lite känslor som krydda!

Kram Mamma Mia och Carolin

2010-01-03 @ 23:48:08
Postat av: Anonym

Vad duktig du är!!!

2010-01-04 @ 00:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0