Funderingar

Här sitter jag, en ledig dag ännu en hemmadag utan jobb alltså. Börjar ledsna på den här kursen, två dagar i veckan i skolan gör att man blir så seg. Vad ska man hitta på om dagarna liksom, en halvmeter snö utanför fönstret gör ju inte en gladare precis när man får gräva fram bilen och när man väl komme riväg är det som att köra i gräddfil. Vad gör man då? Jag man tar tåget dit man ska, har man tur är det bara 2,5 timme försenat... nej bitterheten tar över...
Dessutom är det nedläggningsdags för en avdelning på pilkington så sommarjobbet hänger på en mycket skör tråd ännu en gång... Så då står jag inför samma dilemma igen, söka annat eller hoppas på det bästa? Får jag annat så måste jag ju dessutom ta det och då är det helt kört med pilkington där jag trivs så himla bra...

Vecka 9 ska jag ut på VFU och vi hade ju tur som fick plats i Kristianstad. Något som däemot är mindre lyckligt är att jag inte kommer att få ha en enda idrottslektion utan ska undervisa i temaarbete om djur för årskurs sex... så trött jag blir, vad lär jag mig på detta när jag ska ha svenska och idrott för högstadie och gymnasieelever????

Ojoj vilket  trist inlägg detta blev. På lördag ska vi i alla fall åka till Sölvesborg och fira Fredriks kusin Isabella, de blir ett litet nedslag av skoj i vardagen i alla fall :)

Hoppas nästa inlägg blir roligare :)

Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Vad kul att du ska göra VFU i Kristianstad. Vilken skola? I denna kommunen ingår årskurs sex i högstadiet, numera senaredelen om det kan vara till någon tröst. Försök att se temaarbetet som om det vore ämnesövergripande och även omfattade t.ex idrott och svenska. Hur långt hoppar en hare jämfört med en människa - ta reda på varför och skriv om detta. Bara ett förslag. kram det fixar du galant. Mamma Mia

2010-02-19 @ 16:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0