Äntligen Fredag

Nu tar jag helg!!!!

Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Det gör du rätt i....NJUT!!!!

Kram mamma Mia

2010-04-09 @ 15:47:07
Postat av: Sandra

Svar: ok. Vad har ni för router?? har ni provat att köra utan roter och kopplat in en sladd i modemet och se om det blir bättre då?

Hoppas allt är bra med er.

kram

2010-04-13 @ 19:18:10
URL: http://sandranilsson.blogg.se/
Postat av: jenny

Hej. Såg din kommentar i min systers blogg ang. erat internet! Jag jobbar på telias support och vet hur det fungerar. Att vi skulle "vägra skicka ut en router" beror på att vi inte har någon support på routar och det som ingår i våran adsl tjänst (bredband via telefonjacket) är ett modem som man kopplar rätt in i datorn via nätverksladd.



För att kontrollera vart felet ligger så ska du börja med att koppla bort er router och enbart ha modemet kopplat till en dator. På så sätt kan vi säkerställa vart felet ligger. Går det lika segt för er då så kan det ligga i erat modem eller någonstans i vårt nät. Och går det bra, så ligger det i er router. Och då kan ni till exempel ringa till er routersupport och prata med dom.



Att kontrollera med annat modem gör man på så sätt att man lånar ett modem av någon man känner. (den personen behöver inte ha telia samma sak med annan router) Känner ni ingen som kan låna ut detta till er finns det lånemodem i telias butik i Norrköping.



Varför man vill att du ska kontrollera din utrustning är för att skickar vi ut en tekniker till dig som felsöker och han hittar fel i eran utrustning så kan ni bli debiterade för detta. Och det är det telia vill undvika!



Känns som jag skrev en hel bok till dig nu men hoppas du förstod lite mer iallafall :)



2010-04-13 @ 20:04:54
URL: http://jennynilsson.blogg.se/
Postat av: Jenny

och jag kan tillägga att detta jag skrev till dig handlar om ADSL. Har ni fiberlan/statsnät kan annat gälla! och har ni enbart router och ska testa med en annan finns dessa att köpa på öppet köp och prova med!

2010-04-13 @ 20:06:48
URL: http://jennynilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0