Den otroliga vandringen

Nyduschad, efter två timmars sömn och med en lite kurrande mage har jag nu placerat mig i soffan. Jag har överlevt en 3 dagar lång vandring (3,6mil) i Brösarps backar med 12kg packning på ryggen. Jag kan lova att där är backigt! Är otroligt trött på frystorkad mat, kalla näter och onda fötter men annars har vi faktiskt haft dte väldigt bra och roligt.

Vi började dag ett utan krämpor att ta oss 1,5mil upp bland backarna och jag lovar att det var mycket upp. Där slog vi sedan läger eller ja vi byggde oss ett vindskydd för 6 personer. Blev en mysig kväll med grillning och tipsrunda.

Dag två såg ungefär likadan upp föruton att min ankel var jättesvullen och halvt blå. Plus att vi hade sovit ute och ja ni kan ju själva lista ut hur varmt och skönt det är att sova ute i slutet av september. Kvällen var väldigt trevlig och vi satt många timmar framför brasan och lyssnade på både spökisar och roliga historier.

Dag 3, alltså idag. Innehöll en snabb frukost och en drygt 5km lång promenad i upp- och nerförsbackar tills vi till slut nådde vårt mål.

Hemmaa igen alltså, fick en lite mysstund med fredrik, sen blev det dusch och sömn. Nu har jag lagt in tvätt i tvättmaskinerna och kvällen är räddad. Allt som saknas nu är min lille Max. Får se om jag piggnar till tillräckligt för att orka köra till Rinkaby och hämta honom. Annars får det räcka tills imorgon.


Som många sagt förut, ingen ska säga att Skåne är platt!
(lånad bild från google)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Svar: tack så mkt. va gullig du är! =)

2009-09-26 @ 08:12:18
URL: http://sandranilsson.blogg.se/
Postat av: Rinkaby

Nu är ni en hel liten familj igen, när Max är tillbaka.Hoppas ni får en skön å mysig dag tillsammans, med mycket bus å långa promenader.Om dina fötter klarar av det förståss??? Bamsekramar från de gamle.

2009-09-27 @ 09:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0