Jag - en gymnast?

Hahaha skulle de flesta som känner mig väl tänka. Men jag har faktiskt överträffat mig själv och efter 20 år har jag faktiskt lärt mig att hjula. Nu är det ju en annan sak om det sitter imorgon på examinationen med nerver och allt men jag har i alla fall kommit mycket längre än jag någonsin kunnat tro.

Tyvärr missbedömde jag avståndet igår när vi skulle göra sidhopp över en lutande bänk och jag slog i smalbenet så att jag fick sitta i en timme med kylklampar på när jag kom hem. Det gör himla ont men man är ju en hårding så det är bara att låtsas som att det inte har hänt, bita ihop och klara examinationen imorgon. Haha jag får ont i magen bara jag tänker på det.

Sen är det praktik direkt på måndag morgon och det känns också lite pirrigt. Med tanke på att jag ska leda 60 elever åt gången varje lektion. Snacka om utmaning. Dessutom ska jag genomföra minst ett danspass med några klasser, något som det brukar bli vilda protester mot. Men men bara att ta på sig ledarjackan så fixar det nog sig :) Dessutom så är jag ju där för att träna och inte för att vara klar.


Nu behöver jag DIN hjälp.

Vad är roligast i idrott? Vilka lekar, övningar, bollspel  har varit mest populära när ni gick i skolan och har ni några olika varianter på dessa så skriv ner allt ni kan komma på så jag får igång kreativiteten inför praktiken!!



Kommentarer
Postat av: Dallo

Spökboll har alltid varit en av mina favoriter på idrotten:) Andra bollsporter kan vara roligt om man delar upp gruppen så man spelar i små lag, med kanske 3-4 i varje! Fridrott är även kul tycker jag, det kan ju vara bra med lite aktiviteter där man jobbar självständigt:) Lycka till!

2009-10-29 @ 13:01:51
URL: http://metrobloggen.se/dallo
Postat av: Mamma Mia

Lycka till imorgon. På frågan vad var min favorit på gympan svarar jag volleyboll och skeppsbrott - det är ju ungefär som hinderbana - friidrott tyckte jag inte alls om

Kram från mamma Mia

2009-10-29 @ 17:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0