En konstig dag

Idag började vi dagen med att sova länge sen gå upp och äta lite frukt för att lämna plats åt tackobuffé på stan. Det smakade underbart :) Billigt smakar ännu bättre dessutom! Sen hade vi planerat att göra paj när vi kom hem men istället satte vi oss vid datorn och så. Sen gick jag en långrunda med Max i spöregn och blåst och nu är det snart 3 timmar senare och Fredrik sover fortfarande. Han är ju helt kass i sin förkylning så jag låter honom sova. Istället gör jag en potatisgratäng som står i ungen nu, till de blir det fläskkotletter :) Det får bli pajbakning en annan kväll istället.

Här kommer ett recept på amerikanska pankaces som jag gjorde innan i veckan.

Ingredienser:

1ägg
2 1/2 dl lättfil
2 1/2 dl vetemjöl
1 1/2 tsk bakpulver
1 tsk salt
1 tsk smält smör
smör till stekning

Gör så här:

Vispa ihop ägg och lättfil och tillsätt mjöl, bakpulver, salt och smält smör under omrörning till en slät smet.
Smält lite smör i en stekpanna och klicka ut smet till cirka tre pannkakor åt gången.
Stek dem gyllenbruna på båda sidor och servera med bär, lönnsirap och eventuellt lite extra smör.





Recept från ninasmat.se



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0