Jag vill också

sola, bada och njuta fullt ut av vad livet har att erbjuda. Så det är som att bita i en sur citron eller som att dricka grapefrukt juice när jag tänker på att Carolin ska åka till Gran Canaria imorgon!!!!!! Men så klar är jag också glad för hennes skull och unnar henne verkligen varje sekund av detta underbara. Hoppas på riktigt fint väder, snygga killar och varmt  havet :)

Själv ska jag sola under lysrören i gympasalen (vilket nog gör mig nästan lika solbränd)... *fniss*


Jag längtar efter
sommaren
solen
lugn och ro
hemmafest
glass
cola med massa is
ett varmt bad
FREDRIK
MAX
en ledig dag med cosmopolitan
en rikitgt bra låt i mp3:n
varm sand mellan tårna
riktig thailändsk mat
billig shopping
dofterna av jul


och


jag mår bra av/njuter av

att få vara frisk
att min omgivning mår bra
att trivas med vad jag gör
pizzan från ikväll
mys i soffan med vovvarna
att slippa föreläsningar
en kväll på badhuset med bästa vännen
en fika på stan
ett leende från en okänd människa
en klapp på axeln
prata minnen med farmor
farmors mat
mammas mat
varm choklad på morgonen

och visst är livet bra här hemma i soffan också
man ska glädjas åt det man har, kom ihåg det


när ni längtar till Gran Canaria!


Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Jättefint skrivet och sant också. Ofta glömmer vi njuta av det som vi har här nära oss. Ha det bra och sköt om er kram från Mamma Mia

2009-11-05 @ 18:29:56
Postat av: Jenny

Det tænker man faktiskt inte på, men får man ett leende av en person man inte kænner så går man runt och ær glad en bra stund. Likadant nær man ler mot någon som skiner upp. Det krævs inte så mycket egentligen.

2009-11-18 @ 00:34:07
URL: http://jennyheltenkelt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0