Idre fjäll 2009

Nu har jag kommit hem efter en underbar klassresa i Idre. Jag har träffat vänner för livet och åkt så mycket skidor att hela kroppen värker, men de var det värt!  Resan tog oss 13 timmar både dit och hem och igår vill jag lova att jag var så trött att jag knappt visste vad jag hette. Fick testa på att åka snowboard en dag, något som visade sig vara ganska så svårt men väldigt kul!

Åkte svarta backar i Sverige för första gången och jag blev faktiskt förvånad över att de visade sig vara jämnlika med de röda i Norge, Oppdahl har jag varit i tidigare för er som inte vet.
Här är ett smakprov på en av de svarta backarna. Dock testade jag aldrig chocken på grund av de otroligt kassa vädret (kanske tur det då jag till sist kom hem både hel och ren då resan avslutades med bubbelbad och bastu).


Fler bilder kommer och jag ska berätta mer om resan framöver, håll utkik!

Idag har jag förresten jobbat igen, visserligen med en fruktansvärd förkylning och ont i nacken men med en massa busiga ungar blir humöret snabbt på topp igen. Nu ska jag vila ett tag så blir det tacos senare ikväll...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Backarna verkar höga! I alla fall för en höjdrädd svärmor som mig. Kul att resan blev lyckad och att du är nöjd med allt du lärt dig. Ett plus är också att sammanhållningen i klassen blivit bättre, det är A och O för att trivas.

Kram Maria

2009-03-09 @ 17:50:12
Postat av: Josse^^

Heej=) Skönt att du är hemma igen. Tackar för vykortet!! :)

2009-03-09 @ 19:20:56
Postat av: Carolin

Åhh vad härligt det låter:) Va skönt att klassen har kommit närmare varandra! Ibland är det just något sånt som behövs, att man kommer ifrån skolmiljön lite och får göra något helt annat:) Tack för att du kom på konserten förresten:)

2009-03-09 @ 23:18:48
URL: http://metrobloggen.se/dallo
Postat av: Carola

Hej! välkomen hem! fina biler! skoj se!! du verkar haft roligt! Vad duktiga du och Carolin är på sådant här "svårt". När man är över 30 är man glad man fortfarande kommer ihåg hur man lärde sig cykla ler (",) KRAM Carola

2009-03-10 @ 17:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0