På bättringsvägen?

Ja, idag har vi bara slappat hela dagen alla 3. Förutom jag som har varit ute och letat efter gympaskor, tyvärr utan resultat. Max orkar vara ute och springa ett tag men sen så somnar han direkt när han kommer in. Jaaaaa jag är orolig för min lilla gubbe.

Fredrik ligger och pluggar nu och verkar må bättre igen, skönt det!

Tittade på Top model innan idag. Tänk va vackra tjejerna är som är med där, kropparna är perfekta och ansiktena hur vacka som helst. Alla har liksom något speciellt som tilltalar modevärlden. Spännande, tänk egentligen om en modell skulle vara 1,50 och väga 60 kilo. Det hade ju egentligen varit lika få som är det och förmodligen lika många som hade strävat för att bli det i så fall. Kan undra vem som har bestämt att just 1,90 och 50 kilo är vackrast? Jag måste ju hålla med om att jag så som majoriteten i världen uppenbarligen tycker att långa smala (normalviktiga) Tjejer är vackarast i tidningar och på bilder och så. Men de människor med vackra hjärtan är ändå de jag ser upp till mest oavsett om man ser ut som en modell eller ej.


Kontrasten till top model var dokumentärserien om småväxta "kortvuxna berättelser". Har ni sett den? Jättecharmiga karaktärer, man får en helt annan uppfattning om hur det är att leva som småväxt. Jättebra att TV tar upp olika vinklingar av hur människor ser ut och lever. 


Beauty and the Geek´s var ett annat program jag såg under eftermiddagen. Att i TV benämna människor som de varckra och nördarna tycker jag är ganska vidrigt. Begreppet nörd, Vad är det egentligen att göra nöjesprogram av att se vissa människor som mindre värda/uppskattade för att de inte väljer att se ut och vara precis som normen!
Möjligtvis är det ett försök att få bort dessa begrepp men personligen anser jag att det misslyckas ganska kraftigt eftersom man gör om dessa människor och försöker få dem att bli coolare. Ska man behöva ändra sin stil och personlighet för att kunna må bra och känna att man  passar in i den här världen?



Nej en stor eloge till er som vågar vara er själva och sticka ut från mängden. Var stolt över dig själv, det är du värd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0