PLUGG, PLUGG, PLUGG

Ja på fredag är det alltså tentadags igen. Sitter här och fattar inte så mycket, precis som vanligt. Har inte hunnit och kommer inte att hinna läsa igenom allt men förhoppnings tillräckligt för att klara tentan ändå. På måndag börjar den nya kursen och tre veckor senare är det dags att tenta igen... ingen rast, ingen ro...
Men i och för sig så är det 3 terminer kvar tills vis ka vara lediga ett år, får väl längta dit och kämpa på tills dess, nu finns det ju ändå inga jobb så man kan lika väl fortsätta plugga.
Sommarjobb har jag inget heller, ser väldigt mörkt ut på den fronten vill jag lova, har ni några tips?

Aldrig kan man få vara riktigt glad heller, är inte den ena sjuk så är den andra, kan undra egentligen varför det måste vara så att vi ska behöva bli sjuka och så småning om gå bort, det är en tuff värld vi lever i... skänker en exra tanke till våra vänner i Lund (L)

Längtar till sommaren, värme, sol och bad, vill resa och upptäcka nya platser i världen. Men samtidgt har jag det ganska bra här i min lilla etta just nu med snön glittrande utanför fönstret och med ett lugn som inte infinner sig så ofta,

men så kom jag genast på tenan som jag måste plugga till... aj aj aj ja plugg i all ära, men glöm inte bort att man behöver drömma sig bort ibland när vardagen blir för trist...


Bjuder på en bild från sommarstugan i Tylösand


Kommentarer
Postat av: Carola

Hej Mimmi!TACKk för dina varma tankar!Ska framföra dem till Niklas som just nu sover då.Vi är just nu i Lund.Han har sovit 4 h sedan i lördags natt.Helt fördärvad. Ja, Åke är stark och en riktigt Kämpe!Livet är fullt av både roliga, men också fruktansvärda tråkigheter.Det är så skört och sårbart, och på ett ögonblick kan det vända snabbt. Därför gäller det att NJUTA av vare varje dag!!!Ta vara på varandra!!!!Strunta i bagateller,vara glada att vi kan prata, skratta, gråta, gå och röra oss. Får njuta av saker och se saker. Vi gör allt vi kan, stöttar, men det är hans pappa som kämpar något otroligt. Grymt hårt att inte kunna göra något mer än ge honom styrka och kraft. Kan starkaste styrkan är inne från honom själv.Vi är många i familjen Nilsson som trotsat vetenskapen förr! Lundinarna är starka de också. Vi håller tummarna!hoppas på det allra bästa.



Åh du, lycka nu till med tentan! Du KLARAR det, det vet du!hälsa!plugga, plugga plugga plugga BAMSEKRAMAR från Lundaborna/Carola

2009-02-18 @ 17:15:20
Postat av: stenalyckan

Här är det det vinter o jättehalt. Svinkallt o underkylt regn.Hörde att ni hade snö nere hos er.

Har ni gjort några söta snöänglar i dag? Jag går här o sjunger: ensam så ensam jag går sen du försvann, oroligt går jag omkring av och an tra,la,la,la.Fniss.... Annars går allt sin gilla gång. Vi ska kolla lite på tv o mata alla djuren. Sedan är det läggdags. Puss, puss från punkarna på prästvägen. Natti natti!

2009-02-18 @ 20:32:14
Postat av: Carola

Hur går det med pluggandet? går det framåt! Lycka till! Kram från Calla

2009-02-19 @ 13:08:54
Postat av: Natalie

Inget pilkington i år? kram :)

2009-02-19 @ 16:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0