Borta!

Japp nu var den väck den otrevliga tanden.
Ont kan jag inte säga att det gjorde. Bara de 2 megastora bedövningssprutorna ush!
Har inte ätit något sen igår kl 13! Hungrig, ont i munnen men ändå glad :)
Jag har fått i mig näringsdryck istället så jag svälter inte ihäl om ni undrar hihi.

Nu närmar sig julen med stormsteg har köpt nästan alla julklappar. Har pappa-micke kvar
men vi vet på ett ungefär vad han ska få.
Max första jul firas i både Halmstad och Kristianstad. Hoppas han inte blir allt för rädd för
pappa-göran-tomten *ler*

Med tanke på det här med tomten så är det ju så fantastiskt roligt att jobba med barn. De har så
otroligt många förklaringar till om tomten finns, och i så fall varför han inte kommer till alla alltid
utan vissas pappor måste klä ut sig istället. Men förklaringen var ganska enkel, tomten har helt
enkelt inte tid med att komma till alla, alla år utan ibland så får han be någon att vara reserv.
Det viktigaste är att man är snäll veckorna innan jul. Annars får man inte det man önskar sig.
Önskelistan behöver man inte skicka utan tomten förstår ändå. Eller så kan man kasta den utför
ett högt stup!

Visst är det härligt med alla dessa fantasfulla tankar?!



Nu saknar jag era kommentarer!
Vet inte om det är någon som läser längre?

Kommentarer
Postat av: Carolin

Hej hej!

Jag läser här hos dig:) Tur det gick bra med tanden. Jag ser fram emot att få fira lite jul med er på tisdag:) Kram på dig!

2008-12-20 @ 19:15:57
Postat av: Pappa Micke

Hej fröken!

Måste vara skönt att tanden är borta nu. Hoppas att du blir bättre så det inte blir näringsdryck på julafton...

Vad menar du: finns inte Tomten!!!

Du har resarat allt jag byggt upp under mina 44 jular!!!! Krya på dig. Kram

2008-12-21 @ 10:07:12
Postat av: Maria

Håller md dig att jobba med barn ä rverkligen fantastisk roligt. I den pedagogiska filosofins värld är det verkligen många "tomtar" ute och spanar. Själv har jag upptäckt att just nu är väl Vygotskij den som är mest populär men själv föredrar jag JULTOMTEN!

2008-12-21 @ 11:14:46
Postat av: Carola

Hej Mimmi! jag läser varje dag! (",) Skönt höra du mår bättre! Fyy..inte roligt det du varit med om, men vet du det är ändå en bra sak, att smärtan försvinner ganska snabbt. Strålande sol i Lund. Ska på fika hos en vän i eftermiddag. Niklas är på teaterträning. Hur mår Max och Fredrik? mår dina gossar bra! Ha en skön söndag! vet du vad. SNAAART KOMMER TOMTEN! BAMSEKRAMAR Calla hi hi hi hi

2008-12-21 @ 11:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0